PIERWSZA FAZA
DRUGA FAZA
TRZECIA FAZA
FAZA BONUSOWA

Mój pierwszy krok

No więc, jak już jesteś gotowa do boju z cukrami, zacznijmy! W ciągu całej pierwszej fazy będziesz eliminować cukry w napojach, ale tak jak obiecałam, nie wszystko naraz, abyś się powoli przyzwyczaiła. 

Zacznijmy od gorących i zimnych napojów słodzonych (kawa, herbata, kompot i td.). Sprawdź w zeszycie ćwiczeń swoje obserwacje z wczoraj – ile takich napojów spożyłaś? Ile każdy z nich słodzisz? Przelicz, ile łyżeczek cukru dodałaś wczoraj do swoich napojów. Każda z nich to 20 kalorii, i pomimo tego że nie wydaje się to za dużo, kiedy zrozumiesz wszystkie inne źródła cukrów i jak się kumulują razem – pewnie dopiero się przerazisz!  

Co dziś eliminujemy

Jako pierwszy krok w naszym odcukrzaniu, przestań dodawać cukru do kawy, herbaty i innych napojów (cukier stołowy, cukier surowy, cukier brązowy – wszystkie).. 

Jeżeli dodajesz mleka do kawy bądź herbaty, postaraj się, przynajmniej na te kilka tygodni, zamienić mleko zwierzęce, roślinnym niesłodzonym odpowiednikiem (na przykład mleko migdałowe). I zero mleka skondensowanego czy śmietanki! 

No a co dodajemy?

Podzielę się z Tobą pewnym trickiem, który pomoże Ci łatwiej przezwyciężyć cukrowe uzależnienie. Jedna łyżeczka cynamonu dziennie zmniejsza uzależnienie od cukrów podczas Sugar Detox. Zmiel (lub kup już zmielony) cynamon i dodawaj do napojów albo potraw. Pamiętaj, jedna łyżeczka jest na cały dzień, więc tylko czubek do herbaty powinien wystarczyć. 

Jeśli słodzisz swoje napoje, może się to wydawać ogromną zmianą, możesz mieć wrażenie, że Twoje napoje są bez smaku lub gorzkie, ale to nieprawda. Twoje kubki smakowe zostały zablokowane przez cukier i już po tygodniu na nowo odkryjesz prawdziwe bogactwo smaków swojej herbaty i kawy.

W kolejnej lekcji dowiesz się o różnych rodzajach herbat i ich właściwościach. Tak właściwie już masz tego ebooka, jeżeli ściągnęłaś wszystkie materiały do kursu. Na razie po prostu zrób sobie filiżankę dobrej herbaty (z cynamonem, bez cukru i mleka) i zrób coś relaksującego, popijając ją.

No i tyle na dziś! Pamiętaj aby wrócić po kolejne zmiany jutro!