Etap 1 - Empatia
Etap 2 - Zdefiniuj Problem
Etap 3 - Pomysły na rozwiązanie
Etap 4 - Prototypowanie
Etap 5 - Testowanie

Jak możesz uniknąć tego błędu

Design Thinking rośnie w popularności, słyszy się o nim wszędzie. Niestety, nadal wiele osób nie do końca rozumie na czym proces ten polega i jak niezmierne korzyści można odnieść, stosując go. Przede wszystkim, metoda ta pomaga rozwinąć kreatywne myślenie, a więc jest przydatna nie tylko w korporacjach (jak często jest postrzegana), ale także dla każdego twórcy – czy tworzy się stronę internetową, czy też projekt torebki.

Podejście Design Thinking i Human-Centered Design (HCD) okazało się bardzo skutecznym sposobem dla projektów zorientowanych na społeczność i faktyczne rozwiązywanie problemów. Nie jest to podejście „If you build it, they will come” – gdy produkt jest wypychany na rynek. Jest to słuchanie użytkownika, aby zrozumieć jego potrzeby, przed tworzeniem faktycznego rozwiązania. Efektem takich działań jest określenie właściwych rozwiązań odpowiadających rzeczywistym potrzebom.

Design Thinking jest niezwykle przydatne w rozwiązywaniu niepoprawnie zdefiniowanych problemów, co często jest wynikiem większości nowych biznesów, które tworzą produkty i usługi, których nikt nie kupuje. Z Design Thinking, przeformułowujesz problem w sposób zorientowany na człowieka, często rozumiejąc jego potrzeby lepiej niż sama osoba potrafiłaby opisać. Dodatkowo, proces ciągłego testowania i sprawdzania koncepcji, ich doszlifowanie i ponowne sprawdzenie pozwalają wejść na rynek z bardzo dopasowanym produktem, unikając stworzenie czegoś, co nie wpisuje się w potrzeby użytkownika.

Design Thinking to bardzo szeroki temat, który jest wdrażany w różnych branżach i na różnych stanowiskach. Nauczenie się wszystkiego na ten temat może zająć miesiące, jeśli nie lata, więc tutaj zawęzimy to do głównych kroków, które będziesz stosować (ze swoim zespołem jeżeli posiadasz), przez kolejne tygodnie. Po skończeniu tego szkolenia będziesz miała konkretny, zdefiniowany problem z odpowiednim (i potrzebnym) rozwiązaniem! Tym rozwiązaniem będzie właśnie Twój produkt bądź usługa.