Etap 1 - Empatia
Etap 2 - Zdefiniuj Problem
Etap 3 - Pomysły na rozwiązanie
Etap 4 - Prototypowanie
Etap 5 - Testowanie

Definiowanie Problemu

Jak już zrozumiesz lepiej swoją grupę docelową, czas zdefiniować ich wyzwania, punkty bólowe, problemy i potrzeby – ich słowami. Uzbrojona w wiedzę z poprzedniego etapu, będzie Ci dużo łatwiej zaadaptować ich punkt widzenia i dotrzeć do sedna ich potrzeb.

definiowanie problemu w design thinking
Drugi etap Design Thinking

Wynikiem drugiego etapu jest sformułowanie wyzwania projektowego (Design Challenge), który nazywa się Point Of View (punkt widzenia). Jest to zdanie, jasno formułujące potrzeby/ problem do rozwiązania, za który się zabierzesz.

Poprawnie zdefiniowane wyzwanie jest bardzo ważnym elementem! Jeżeli pomylisz się na tym etapie, możesz stworzyć produkt lub usługę, której nikt nie potrzebuje!