Etap 1 - Empatia
Etap 2 - Zdefiniuj Problem
Etap 3 - Pomysły na rozwiązanie
Etap 4 - Prototypowanie
Etap 5 - Testowanie

Misja: człowiek, czyli Human-Centered Design

Human-Centered Design (HCD) nabrał popularności mniej więcej w tym samym okresie, co Servis Design. Tak właściwie Servis Design jest również designem zorientowanym na człowieka. Możesz myśleć o HCD, jako o przesłankach i nacisku na stawianie człowieka w centrum uwagi. Natomiast jeśli koncentrujesz się konkretnie na projektowaniu usług, to użyjesz HCD w Service Design. Wszystkie pojęcia w znacznej mierze pokrywają się ze sobą, ale nadal nie są tym samym.

HCD został spopularyzowany przez IDEO i jest stosowany w Design Thinking. Wybitnymi osobowościami tutaj są bracia Kelley (jeden z nich – David, jest współzałożycielem IDEO), Bill Moggridge i Tim Brown.

We wczesnych latach tego stulecia, głównie za sprawą IDEO, Human-Centered Design przerodził się w mindset, zamiast metodologii. Wiele osób ma trudności z wyłapaniem tych subtelności, gdyż Design Thinking stosuje HCD. Więc sprawa jest dość prosta – Design Thinking jest metodologią, gdyż Human-Centered Design nastawieniem (mindsetem) potrzebnym do jej skutecznego wprowadzenia.